سیستم کلی برق ماشین شامل تمامی سیم کشی خودرو در داخل اتاق، صندوق عقب و داخل محفظه موتور است. سیستم برقی داخل محفظه موتور توسط ecu موتور کنترل شده و تمامی سنسورها اطلاعات لازم را از طریق سیم کشی محفظه موتور به ecu ارسال می کنند و ecu نیز عملگرهای خودرو را با توجه به اطلاعات دریافتی از سنسورها کنترل می کند. عیب یابی قسمت موتور را می توان توسط دستگاه دیاگ (عیب یاب) انجام داد.
محفظه سرنشین نیز شامل سیم کشی قسمت هایی همچون پشت آمپر، لامپ سقفی، شیشه های بالابر، سیستم صوتی و ... است که اکثر این موارد توسط نود (کامپیوتر) های جداگانه همچون ddn, dcn, ccn, bcm, bsi و ... کنترل می شوند. از ابزار لازم برای عیب یابی قسمت های برقی می توان به دستگاه دیاگ، مولتی متر و اسیلوسکوپ اشاره کرد.